Nowość! Spoiwo Libet Dren i Szlam Sczepny
Przedstawiamy innowacyjne Spoiwo Libet Dren, idealne do wykonywania wodoprzepuszczalnych zapraw drenażowych na warstwach niezwiązanych z kruszyw oraz na podbudowie betonowej. Nasze spoiwo pozwala na stworzenie zaprawy drenażowej poprzez zmieszanie go z lokalnym kruszywem o frakcji 2-8 lub 2-5 mm.
Po wymieszaniu 1 worka spoiwa 20 kg z 70 kg żwiru 2-5 mm mamy 90 kg zaprawy Drenażową która przy gr. 3 cm ( zalecana na ciągi piesze, tarasy) wystarczy na 1,8 m2 . Przy wymieszaniu z 50 kg żwiru i gr min 8 cm (podjazdy samochody osobowe do wagi 3,5 t) wystarczy na 0,5 m2
Zastosowanie:
Zalety:
rodzaj | waga [kg] | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
Spoiwo do wykonywania wodoprzepuszczalnych zapraw drenażowych, jastrychów cementowych na warstwach niezwiązanych z kruszyw oraz na podbudowie betonowej.
Dla ciągów pieszych i jezdnych, pod płyty ceramiczne, betonowe, z kamienia naturalnego, kostkę brukową i kamień nieregularny.
Stosowanie w systemie klejenia „mokre na mokre” oraz „mokre na suche”.
Przygotowanie podłoża:
Podbudowę należy wykonać z odpowiednich grysów, tak aby zapewnić właściwą nośność podbudowy oraz przepuszczalność wody oraz brak podciągania kapilarnego. W gruntach nieprzepuszczalnych wykonać odpowiedni drenaż i odwodnienie terenu. Podbudowę wykonać ze spadkiem min. 1,5%. W przypadku układania zaprawy drenażowej na wcześniej wykonanej warstwie betonu należy zapewnić spadek betonu minimum 2% i zastosować dodatkową warstwę szlamu sczepnego pomiędzy betonem a zaprawą drenażową. Dylatacje betonu muszą być przeniesione na wyższe warstwy.
Zaprawę drenażową uzyskuje się poprzez zmieszanie kruszywa o frakcji 2-8 lub 2-5 pochodzenia miejscowego ze Spoiwem Libet Dren.
Zastosowanie:
Ciągi piesze, tarasy.
Dla uzyskania zaprawy o odporności na ściskanie około 25Mpa należy użyć 1 worka Spoiwa na 70 kg kruszywa. Minimalna grubości warstwy to 3cm.
Ciągi jezdne dla samochodów o DMC do 3,5 tony.
Dla uzyskania zaprawy o odporności na ściskanie około 40 Mpa należy użyć 1 worka Spoiwa na 55 kg kruszywa. Minimalna grubości warstwy to 8cm.
Mieszanie zaprawy:
Mieszanie w betoniarce lub w okrągłej kastrze budowlanej za pomocą mieszadła budowlanego . Mieszanie ręczne niedopuszczalne. Do betoniarki/ kastry wsypać kruszywo oraz Spoiwo w podanej wyżej proporcji i rozpocząć mieszanie. Stopniowo dodawać wodę do uzyskania półsuchej masy. Właściwa konsystencja zaprawy to taka, która pozwala ulepić z niej kulkę.
Układanie warstwy na podbudowie z kruszyw:
Ułożyć rurki/łaty dystansowe na grubość minimum 3 cm oraz ze spadkiem min. 1,5%; rozścielić zaprawę, nadmiar ściągnąć łatą. Pole, na którym rozścielamy zaprawę powinno być wypełnione zaprawą drenażową na pełną szerokość i na długość około 1 m. Rurki dystansowe należy wyciągnąć lub przesunąć, wypełnić puste przestrzenie zaprawą i ułożyć płyty/kostki uprzednio smarując ich spodnią warstwę szlamem sczepnym. Płyty/kostki lekko dobić młotkiem gumowym do uzyskania pożądanego poziomu. Szlam sczepny nanosić w ten sposób, aby jego nadmiar nie pozostawał w szczelinach między płytami/kostkami i nie ograniczał potem przepuszczalności wody.
Prace prowadzić stosując zasadę „mokre na mokre” czyli mokry szlam sczepny ma być połączony z mokrą zaprawą drenażową.
Układanie warstwy na podbudowie z betonu:
Beton oczyścić z pyłów, kurzu i zanieczyszczeń. Zwilżyć beton do stanu matowo – wilgotnego. Za pomocą pędzla ławkowca nanieść na beton szlam sczepny. Natychmiast, nie dopuszczając do przeschnięcia szlamu szczepnego, rozścielić warstwę zaprawy drenażowej tj., ułożyć rurki/łaty dystansowe na grubość minimum 3 cm oraz ze spadkiem min. 1,5%; rozścielić zaprawę, nadmiar ściągnąć łatą. Pole, na którym rozścielamy zaprawę powinno być wypełnione zaprawą drenażową na pełną szerokość i na długość 1 m. Rurki dystansowe należy wyciągnąć lub przesunąć, wypełnić puste przestrzenie zaprawą i ułożyć płyty/kostki uprzednio smarując ich spodnią warstwę szlamem sczepnym. Płyty/kostki lekko dobić młotkiem gumowym do uzyskania pożądanego poziomu.
W czasie prowadzenia prac i 24 godzin po ich zakończeniu nie wchodzić na wykonaną nawierzchnię.