Choć wszystkie materiały firmy Libet objęte są gwarancją, to przez popełnione błędy i niedopatrzenia możemy wykluczyć możliwość zareklamowania naszej nawierzchni w przyszłości. Na co zwracać uwagę, tak podczas zakupu, wykonania, jak i pielęgnacji, by dany materiał nawierzchniowy spełniał warunki ochrony gwarancyjnej? Kluczowe jest dopilnowanie kilku podstawowych kwestii.
MONTAŻ I PROJEKT: Ułożenie kostki brukowej powinno być przede wszystkim zgodne z zasadami sztuki brukarskiej. Wszelkie niedopatrzenia wynikające z niewiedzy lub nieznajomości produktu, które skutkować mogą uszkodzeniem nawierzchni, wykluczają niestety możliwość uznania reklamacji. Dlatego też zamiast podejmować się prac na własną rękę, warto zatrudnić fachowca, który zadba o to, by materiał nawierzchniowy na długo zachował swoją gwarancję. Także zły dobór danego produktu względem przyszłych obciążeń oraz niewłaściwy projekt podbudowy unieważniają warunki gwarancji, dlatego tak ważny jest wybór doświadczonego brukarza.
PIELĘGNACJA: Osobną kwestią jest troska o brukowaną nawierzchnię. Niewłaściwe użytkowanie, nieregularne czyszczenie, brak odchwaszczania oraz niewłaściwa impregnacja powierzchni kostek, które tego wymagają, może spowodować, że nie będziemy mogli ubiegać się o reklamowanie naruszonych produktów. Płyty Wet- Cast, wymagające impregnacji, najlepiej jest zaimpregnować jeszcze przed zabudowaniem, zwłaszcza gdy istnieje ryzyko zabrudzenia płyty podczas układania, np. w czasie równolegle prowadzonych prac ziemnych. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, to po ułożeniu nawierzchni powierzchnię płyt należy zamieść i oczyścić z wszelkich zabrudzeń (można użyć myjki ciśnieniowej). Następnie po pełnym wyschnięciu płyty można przystąpić do impregnacji. Bardzo ważne są warunki pogodowe podczas impregnacji. Temperatura nie powinna być zbyt wysoka, bo inaczej impregnat zbyt szybko odparuje. Warto też zadbać, by co najmniej 12 godzin od zaimpregnowania na powierzchnię nie spadł deszcz. Przed przystąpieniem do prac najlepiej zapoznać się z instrukcją dołączoną do produktu.
DOKUMENTY: Oczywistą sprawą jest zachowanie wszelkich niezbędnych dokumentów, które poświadczają kupno produktów oraz wskazują na miejsce dokonania zakupu, datę oraz metodę płatności. Absolutnym minimum jest paragon lub faktura. Procedurę reklamacyjną znacznie ułatwi również zachowanie etykiet, znajdujących się na palecie zakupionej kostki.
Czasem nawet zwykłe zaniedbanie może pozbawić nas możliwości skorzystania z warunków ochrony gwarancyjnej, dlatego też, by ze spokojnym sumieniem cieszyć się piękną nawierzchnią, dobrze jest przestrzegać zasad, które kwalifikują naszą nawierzchnię do złożenia ewentualnej reklamacji.
Brakuje Ci pomysłów na układnie kostki brukowej?
Zobacz nasze wzory!